Site Overlay

Máme víc práce za volantem, za foťákem nebo za monitorem?

Otázka, na kterou může každý odpovědět jinak. Ale proč řešit, jak to mají ostatní. Tohle je přeci blog o nás, o našem focení. Tak se pojďme věnovat jemu.

Poměr mezi fotografováním a následným postprocesem je stejný, jako u kteréhokoliv jiného fotooboru. Uděláte “cvak” a pak to 4 hodiny vybíráte v Lightroomu a “prerábáte” v Photoshopu. Tedy pokud jste zbrklí a fotíte stylem “nějak to dopadne”. Když si dopředu promyslíte, co, jak a proč chcete, vymyslíte, najdete a ověříte si lokaci, práce se vám mnohonásobně zrychlí a zkvalitní.
seat_tarraco-2

Ta zrzavá holka nejsem já, já to pochopitelně fotila. Ale Michal si při tomhle zahrál na modela, protože ten původní vypadl. Je hrozně moc důležitý spolupracovat se spolehlivýma lidma. Ale v reálu nějak takhle vypadáme, když jedeme na lokaci, kterou známe jen z mapy. 

 

 

Zjistila jsem to už na škole, že nejdůležitější je preprodukce a produkce. To jak se na celé focení připravíte. Auta jsme se totiž učili fotit tím reklamím stylem. Jeden záběr na několik hodin a několikset vrstev s dokonalým nasvícením. To by bez přípravy nebylo možné. Jenže časem jsem i díky svojí lenosti došla k tomu, že je pro mojí práci zbytečný trávit týden nad jednou fotografií. Navíc můj počítač je z doby ledový a tohle by jen těžko utáhl. Takže že školy jsem si odnesla teorii a po značných úpravách jí převedla do praxe. Čas nad samotným vymýšlením lokace a záběrů  v podstatě zůstává, ten zbytek jsem radikálně zkrátila.

Z jednoho auta se snažím mít tak 5-6 záběrů, kterým věnuju kolem 3 hodin v počítači. Takže je to možná překvaivý, ale nejvíc času trávíme na google mapách a za volantem.

Při tomhle poměru by jednoduše nešlo řízení nemilovat, žejo. Jak je to u vás?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Rolovat nahoru